سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی از قبیله خثعم نزد رسول خدا آمد و گفت : «منفورترین کار نزد خداوند چیست ؟».فرمود : «شرک ورزیدن به خداوند» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «بُریدن از خویشان» .پرسید : «پس از آن چیست ؟».فرمود : «امر به منکر و نهی از معروف» . [.عبداللّه بن محمّد ـ به نقل از امام صادق علیه السلام ـ]
 

 
   

سبد سبد جهت استجابت - رقص ستاره ها
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:4
 

رقص ستاره ها :: 83/12/10::  1:6 صبح

نمی دانم چرا امشب دلم عجیب هوای امامزاده صالح را کرده است . متل کبوتر وامانده از قفس که قید و بندها و میله های قفس اجازه برواز را به او نمی دهد .

برای اولین بار بود می رفتم امامزاده صالح ،همان حسی را داشتم که در همه ی امامزاده ها به من دست می داد،ولی نه انگارآن شب حس دیگری داشتم ، حس استغاته ،نیاز و دعا که شیرینی خاصی داشت .

سلام دادم و وارد صحن شدم . دختر ها و بسرهایی را دیدم که وضع ظاهری نسبتا مناسبی نداشتند.کمی رنگ و روغن زده و بزک کرده .ولی طوری دعای توسل و زیارتنامه می خواندند که من را تحت تاتر گذاشته بودند.

در یک لحظه به فکر افتادم که همه ی ما آدمها فطرت باک و منزهی داریم ،ولی بعضی وقتها ،بعضی از این آدمها راه را به بی راهه می روند یا نه بهتر بگویم خود واقعیشان را گم می کنند و بعضی وقتها همین آدمهای گم شده در خود با یک تلنگون ،حتی برای لحظاتی از خواب بیدار می شوند و در بناه همین امامزاده ها خدا را زار زارمی خوانند و صدا می زنند و در واقع حیران بیدا کردن گمشده  خودند .

منظورم این نیست که کامل هستم یا که خیلی خود واقعی ام را خوب می شناسم ، ولی خوب می دانم خدا خیلی بزرگتر و مهربان تر از ما آدمها ست .این هدیه ای است از بدرم به یادگار مانده از کودکی ام که در حین سادگی اش  برای من ،هزاران معنی در خود  داشته و هنوز هم دارد .

خدا خیلی بزرگتر و مهربان تر از ما آدمهاست .

در امامزاده صالح بود که فهمیدم هنوز خیلی راه مانده تا خود واقعی ام را بشناسم و واقعا هنوز  اندر خم یک کوچه ام .

امشب باز هم دوست دارم در صحن امامزاده صالح بنشینم و برای خودم و همه ی آدمهای وا مانده در خود، زاز زاز مویه سر دهم و دسته دسته  گل دعا بچینم ، سبد سبد جهت استجابت .

                 

                         یا غیات المستغیتین ادرکنی

 


موضوعات یادداشت

::موضوعات وبلاگ::
::تعداد کل بازدیدها::

33487

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

::لوگوی من::
سبد سبد جهت استجابت - رقص ستاره ها
::لوگوی دوستان::
::لینک دوستان::
انیس
راهی بزن که آهی
معلمی از بهشت
محبت
نرگس مست
قلمدار
حیات خلوت
یک طواف کشف و شهود
::آوای آشنا::
::صدای خودم::
::اشتراک::
 
::وضعیت من در یاهو::
::آرشیو::
::طراح قالب::